Utolsó utáni poszt

2011.06.29. 23:15

Ez most -ennyi hallgatás után- csak egy leleplezés szeretne lenni a magyar használt piac "sajátosságairól". Mert hát ugye, mit is tehet az ember, ha szeretne egy családi járgányt, legfeljebb 2,5 millióból? Ha körbenéz a piacon könnyedén rábukkanhat a KIA Cee'd-re (tudják, a hétévgaris), amiből kis szerencsével kifoghat egy-egy jobb verziót is. Mondjuk egy kombi jobb lenne a gyerek miatt, jobban befér a babakocsi, mint az ötajtósba, tehát legyen kombi. Nem élünk nagylábon, legyen elég az 1.4 benzin, 109 ló csak elég lesz majd, de akkor legalább legyen jól extrázott. Kilométer? Kevés legyen, minél kevesebb, sőt legyen nulla. De ha már nem nulla, akkor nézzük, mit is lehet hirtelen találni!

Tovább is van!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képre kattintva megnyitható a hirdetés

Egészen jól néz ki, klímás, törésmentes Cee'd, mindössze 25 ezer kilométerrel a háta mögött? Szinte túl szép, hogy igaz legyen. Nézzük csak a képeket:

Szinte már rohannék is megvenni, kész is az öröm é' bódottá, azonban álljunk meg egy pillanatra. Miért is olyannyira ismerős nekem ez az autó? LFE-649? Hiszen ez Ő, bizony, hogy Ő, kit a bank is szeretett, nem csak én, de a bank jobban szerette, mint amennyire a munkaadóm engem, így visszakerült hozzájuk. Kételkedőknek egy kép róla a sok közül:

 

Már érzem is ahogy jönnek fel a kellemes élmények. Az első kigurulás a szalonból, az első kilométerek nyugalma, elégedettsége, a jó kis úttartás, a hihetetlen méretű csomagtartó adta szabadság, a kis motor arányosan nézve erőteljessége és kis fogyasztása, a rengeteg dicséret, és értetlenkedő tekintet arra, hogy ez KIA-ként ennyire jó, Istenem, milyen szép is volt. Amikor reggel beültem, és egész nap csak gyűrtem a kilométereket, hogy 8-10 órás utak után kipihenten szálljak ki belőle, mennyire is hiányzik már.

Azonban sajnos a sok kellemes élményt elnyomandó, ez volt az első autóm amivel balesetet szenvedtem. Igazából semmi sem volt, az út széle csúszott (nem volt letakarítva az út széle, havas volt), jöttek szemben, én meg emiatt túlzottan lementem, megcsúsztam, majd azt a csúszást megfogva a saját oldalamra csúsztam ki. Árkot nem fogtam, viszont egy szemét előzést feloldó táblát pont igen, így egy szép kis sérülés lett az orrán.

A lámpa az el is tűnt, a lökhárító betört, a motorháztető felgyűrődött, a sárvédő szintúgy sérült, ráadásul még a zárhíd is cserés lett. Bár szerelőhöz elvittem, de igazság szerint akkoriban már a törlesztést sem tudtam köhögni, nemhogy egy kétszázezres javítást. Egyedül a lökhárító lett így megcsinálva, de azt ismerősöm csinálta, szinte ingyen, így azt ne vegyük bele a képbe.

Még lökös nélkül

Aztán a bank végülis eljött, és elvitte a telepükre. Kínálta magát 1,6 millióért, egy remek üzlet reményében bárki megvehette, némi vállalkozó szelemmel. És akkor jött az emberünk, aki jó üzlet reményében megvette, ráköltötte azt a pénzt amit én nem tudtam, és most pusztán ezen az egy autón több, mint félmilliót keres. És akkor még csak erről beszélünk, ki tudja hány más ezer használtautó küzd ugyanezekkel a problémákkal. A történet lezárása igazából egyenlőre csak ennyi, írtam mailt a kereskedőnek, hogy szívesen kipróbálnám, és Isten úgyse, lehet, hogy fel is megyek busszal egy tesztkörre, hogy az emlékeim visszajöjjenek picit. Valaki mondjuk 60 kilométert már ment is vele mióta ilyen szép "törés- és karcmentes", úgyhogy kíváncsi lennék rá. Tanulságként pedig álljon itt annyi talán, hogy Magyarországon még a nyitott szemmel járás is néha kevés. Vigyázzunk, a kereskedők ténylegesen abból élnek, hogy minket, átlagos vásárlókat minél inkább át........, hogy minél több legyen a hasznuk. Szóval óvatosan. Egy kiábrándult ember írását olvashattátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapravalami.blog.hu/api/trackback/id/tr153026065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2011.06.30. 14:04:09

Nem biztos, hogy hazudik, lehet, hogy élőben megmondja (mondjuk ez tényleg nem valószínű, de lehet). A hirdetésben sajnos muszáj hazudni, mert különben fel sem hívják.

bubo cupropenis 2011.06.30. 14:07:14

@VFTS H9: Így van, aki egy ilyen javítást eltitkol, az képes két fél autóból egyet összetákolni és eladni, visszapörgetni a kilométerórát, vidéki nyugdíjas orvostól vásároltnak hazudni egy szarrá tuningolt, Opel Calibrát.
Egy ilyen kereskedőtől nem vennék autót, pedig a KIA ellen nem biztos, hogy lenne kifogásom. Egyszerűen nem szeretek a fasznak azon a végén lenni, ahol szopni szoktak.

froton 2011.06.30. 14:07:45

@halszájú: (és a posztoló) azért egy átlagos alu csöves közlekedési táblától ritkán szokott elmenni a futómű...sztem a szerelő csak nagyot akart mondani, hogy lehúzza a tulajt...
Jártam már így én is szerelővel, anno a seatomnak a csomagtartó nyitóján megszorult a rudazat, nem lehetett kinyitni. El is mentem a karosszériáshoz, elmondtam a panaszomat, mire közölte, hogy HÚÚÚÚ hát az legalább 3 órás munka, mert nagyon precíznek kell lenni, hogy ne sérüljön a fényezés stb....meg a fél csomagtartót le kelll bontani, mert ő ismeri ezt a típust és ez nagyon macerás munka...Úgy voltam vele, hogy otthon ránézek, aztán ha nem boldogulok, akkor vissza viszem.
Hátsó ülés előre dönt, csomagtartóba bemásztam, csomagtér ajtó kárpit 5 csavar kicsavarása után lejött, és minden nyitó mechanizmus elérhető volt, 0 tapasztalattal 20 perc alatt kinyitottam, megolajoztam és össze is raktam, azóta sem volt vele gond...
És egy-két mm a futóműnél igenis számít. Egy ismerősöm belenyúlt anno egy törött bravoba, a bal első kerék 3 mm-el volt hátrébb, mint a jobb (később kiderült). Gumin nem jelentkezett rendellenes kopás és húzni sem húzott egyik irányba sem, csak zabálta a kerékcsapágyakat és a féltengelyeket, végül a váltót.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.06.30. 14:08:16

@Ciri: >3. Én személy szerint SOHA, ismétlem SOHA nem a szervizkönyvet nézem, hanem az alvázszám segítségével próbálok információt gyűjteni. Ha nincs múltja, akkor felőlem lehet ezer pecsét is a könyvben.

Oké, ez te vagy, kereskedő vagy, értesz hozzá. De nem mindenki kereskedő, és nem mindenki ért hozzá. Egy zöldségesnek vagy cukrásznak azok csak betűk és számok. Ő vagy megbízik a szervizkönyvben, vagy nem.

Továbbá:

>Itthon sem igazán a szerviz szokott hamis szervizkönyveket gyártani.

Nem a szerviz, hanem a szervizvezető. Mondom, bármelyik ismert márkához csináltatok neked fél nap alatt, outsiderként. Igaz, hogy nepper hozza, de a márkaszervizből.

>A Németországban Magyar piacra "szánt" hamisított szervizkönyvet sem a márkaszerviz szolgáltatja, hanem a nepper.

Ezért nem nepperen keresztül kell autót venni külföldről.

A német piac elég nagy, sok kereskedés van, az emberek megbíznak bennük. Kisebb városokban is, mert ők már megtanulták, hogy nem jó poén átbaszni azokat az embereket, akikkel naponta találkoznak, és akkor szervizelni is oda viszik az autót. Magyarországon ez még nem így megy.

Vannak szar autóik is, de azokat nem akarják nyolcvanezret futott, törésmentes, hibátlan autóként eladni és persze az árát is úgy igazítják.

Ciri 2011.06.30. 14:20:53

@scheerti:

"Nem a szerviz, hanem a szervizvezető. Mondom, bármelyik ismert márkához csináltatok neked fél nap alatt, outsiderként. Igaz, hogy nepper hozza, de a márkaszervizből. "

Saját márkámnál maradva (VAG) ezt erősen kétlem. Egyszerűen a börtönnel játszik, arról nem is beszélve, hogy gyakorlatilag rögtön kibukik.
A könyvet bármikor hamisíthatod, de az előéletet a rendszerben nem. Bármi is van beírva, pecsételve, azt nem lehet pótolni a nemzetközi programban.

Bélyegző:
Minden évben új bélyegzőket gyártatunk, és regisztrálunk.

"Oké, ez te vagy, kereskedő vagy, értesz hozzá"

Nem értek a bútorokhoz és az építőanyagokhoz mégis amikor építkeztem, megkérdeztem legalább 4-5 szakmabeli ismerősömet, hogy mi a véleményük, kutakodtam, kérdezgettem, neteztem, próbáltam okosodni. Ráment két hónapom, de nem úgy vásároltam, hogy az első lerakatban megrendeltem mindent.

TomT 2011.06.30. 14:20:55

Sajnos nem csak a poszt, de a kommentek is gyönyörűen körvonalazzák a helyzetet.
Manapság az utolsó piti simlist is ügyes üzletembernek hívják sok helyen. Ez van; ebben a koordináta rendszerben sajnos minden ilyesmi elfér.
Kár is a szóért.

amenta 2011.06.30. 14:25:31

Most nem azért, de én azt vártam hogy tk-ra (nem gazdasági, hanem rendesen) volt törve az autó, tetőt cseréltek rajta, meg az alja 3 darabból lett összerakva.

Ez nem sérülés.

Ami le és felcsavarozással meg lehet oldani, az nem sérülés. Semmit sem von le az autó értékéből.
Ha a kaszni sérül, vagy olyan rész, amit már csak kivágással/hegesztéssel, ill huzatópaddal lehet javítani, na az már tényeg probléma, mert az sosem lesz ugyanolyan mint a gyári, nem törik mégegyszer ugyanúgy.

Persze ettől függetlenül sajnos a posztnak van alapja, tényleg rengeteg toldozott foldozott szutykot árulnak hibátlan törésmentesként.

Dete 2011.06.30. 14:25:55

Ùgy kezdeném,hogy Németországba vagyok autokerskedö.Saját kereskedésem van 8 éve.Egy jó ideje semmilyen autót nem adok el Magyarországra.Söt,ha más nemzet fia bejön a telepemre és elkezdene méricskélni,egyszerüen eltanácsolom.
A legundorítóbb vevö sajnos a magyar.
Minden nyomorult szerencsétlen festékmérövel a kezében szaladgál és aztán kötözködik.Tíz éves autókat akarnak venni festésmentesen,ja és persze 100 ezer kilométerrel.Ti igénylitek,hogy át legyetek baszva és kész.A fent említett autó müszaki szempontból törésmentes,mivel a biztosító sem vette fel a kárt,a vevönek késöbb semmilyen hátránya nem származik a sérülésböl.A primitiv extulaj egy kicsit pattog,mert savanyú a szöllö.Miért nem gondoltad át,hogy tudod-e a részleteket fizetni?Egy nyomorult lúzer,aki még össze is törte más autóját(hiszen a banké volt),vezetési tudás nulla,gondolom nyári gumi,télire nem tellett neki.Van pofája ilyen akciót indítani.Hát a helyedbe kussolnék és meghúznám magam.
Aki pedig megveszi ezt a fospumpát(mert hát csak egy koreai szar),az igen is jól fog járni.A kereskedönek,meg élnie kell.A hülye idióta csak azt számolja,hogy 500 ezres haszon.Szerinted mennyi leadó van,amíg megkapsz egy ilyen autót.Az ár irányár.A 2,5,hamar lemegy 2,4-re.Egy ilyen autón marad 250-300 ezer Forint.Na és?Amúgy nem ismerem a kereskedöt és semmi közöm az egészhez,de az ilyen kis tetveken felkapom a vizet.Amúgy googli keresö kfz kovacs.Csak,hogy nem kamuzok arról ,hogy ki vagyok.Szép napot mindenkinek!

dr. Bértollnok 2011.06.30. 14:31:29

Tényleg nem értem a posztolót. Az autó törés és karcmentes.
Ha nem volt szerkezeti kár, akkor lehet törésmentes. Ha nincs rajta karcolás, a cserélt elemeken a fényezés tisztességesen meg van csinálva, akkor ez sem hazugság. Hányan összetennék a kezüket akik használt autót vásárolnak, hogy egy ilyen autóhoz hozzájutottak! Mert ezek szerint a kilométerórát nem variálták. Ne legyünk kicsinyesek, egy autókereskedőtől ez teljesen korrekt üzlet. Szerintem a posztolónak az fáj, hogy valaki ennyiért megveszi a kocsit, és ha ő ezt ugyanígy megcsináltatja, akkor ezt a pénzt ő zsebelné be.
Adtam már el kocsit, olyat ami sérült volt korábban. Korrekt módon mellé tettem minden számlát, a cserélt cuccokról és a fényezésről, amit márkaszervizben csináltak. Ez nem csökkentette a kocsi értékét, sőt! A vevő örült, hogy korrekt eladót talált.
A mostani kocsimmal utolértem valakit. A lökhárítóm rögzítésénél néhány bolha eltört, ezeket cseréltem. A lámpáim gyári fröccsöntött fülei letörtek. Vettem gyári pót füleket, ráraktam, lámpa vissza a helyére. A kocsin egy karcolás sincs, de ha a lámpát kiszedi valaki, akkor látja, hogy azok bizony egyszer kaptak ütést. Most akkor az én autóm törött lenne? Csökkent az értéke? Ugyan már! Ha Budapesten a belvárosban laksz és az utcán parkolsz, akkor rá fogsz jönni, hogy a kocsi orrán az elemek, vagy akár a sárhányó azért cserélhető, mert esetleg fogyóeszköz.

Peetee 2011.06.30. 14:35:31

@Dete:

Ott a pont!!!

Ezen az autón néhány karosszériaelem és a lámpatest ki lett cserélve.
Nem másztak el a nyúlványok, nem tűnt el az eleje B-oszlopig, nem kellett fenéklemezt cserélni, a motor egyetlen millimétert sem mozdult el, se a hűtő, se semmi!

A magyar vevőnek az a kocsi, ami 8éves és van 2 karcolás az már nem sérülésmentes.

viszonylag sűrűn cserélgetem a használt autóimat, és megdöbbentő nagy ostoba parasztok vannak.
Idejön b.meg a Nyírségből, megnézi a fényképekkel hirdetett 11éves autót, alkudni akar 40% (!!!)ot, 750 helyett 480ért elvinné, és amikor mondom, hogy: NEM, akkor ki akarja fizettettni velem az útiköltségét, mert én átb@sztam, mert ez nem is olyan, mint a leírásban.
Megdöbbentő...
Ostobák.

pierre dubois 2011.06.30. 14:37:54

TomT ott a pont, a lényeget egyik sem érti és biztosak benne, hogy igazuk van. Tényleg kár a szóért.

VFTS H9 2011.06.30. 14:39:52

@Dete:
Egy dolog igaz, hogy túl sokat remélnek a vevők, ezer éves autó karcmentesen...nem sok van.

Viszont:

- A fent említett autó max. jogi, vagy bármilyen szempontból törésmentes, műszakilag biztosan nem.
- Hátánya bizony származhat, ha nem úgy van megjavítva, ahogy azt kell.
- Mi nem igényeljük az átverést, a naivitást, jóhiszeműséget használják, ki ez pedig csalás, bűncselekmény.
- Ha autókereskedő, akkor nyilván lépést kellene tartani az évek múlásával, "koreai szar" már rég volt.
- Nem kell bizonyítani, hogy kereskedő, a stílus, mondanivaló ehhez elég volt...

isti77 2011.06.30. 14:45:09

A futott km stimmel?
Namármost, ha én ezt az autót meg akarnám venni, engem ez a cikk inkább rábeszélt volna, mintsem elriasztott volna.
A cikkíró hosszasan ecseteli, hogy milyen jó az autó (ez persze lehet szubjektív vélemény), és a cikkből az is lejön, hogy a sérülésen kívül az autóval semmi gond nincs.
Aki idevalósi és nem most jött le a falvédőről, az tisztában van vele, hogy a "sérülésmentes" állapotmegjelölés a hirdetések 99%-ában kamu, mindenki számít rá, hogy az autó már úgyis meg volt törve. Itt meg is tekintheti mindenki, hogy ez esetben a sérülés egyáltalán nem volt komoly, akit ez is elrettent, az ne akarjon használtautót venni.
Tehát szerintem ez a cikk pont az ellenkezőjét érte el a céljának, akit komolyan érdekel, az meg fogja venni most, hogy immár ismeri a valós előéletét.
Hogy az a kereskedő, aki sunnyogni akar, az miért rendszámmal hirdeti az autót, az megint más kérdés. Nem volt hátra is egy reklám-rendszámtábla?

Dete 2011.06.30. 14:56:20

Boccs a koreai szart zárójel helyett idézöjelbe kellett volna leírni.Hatalmas lépést tettek az autógyártás terén.Én csak arra gondoltam,hogy nem egy nagyértékü autóról beszélünk,ahol ez a lemezsérülés sokat nyomna a latba.
Arról pedig nem szól a fáma,hogy hogyan van megjavítva.Az autón csavaros elemek lettek cserélve,tehát müszakilag,korrekt javítás után 100%-os.
Az átverést,pedig igenis igényli a magyar vevök többsége.Nagyon kevés pénzért gyönyörüt,kevesetfutottat, sérülés és karcmentest.
Hol van ilyen kéremszépen?
A nyomortól nem lát,de azért újba teszi a seggét.Hol van ilyen még?
Kedves VFTS Önt már az elsö telefonos beszélgetés alapján eltanácsolnám,hogy a lábát hozzám betegye.Vegyen Ön is részletre újat,és bízzon benne,hogy annak nem volt még hasonló sérülése.

remélemeztbeveszi 2011.06.30. 15:11:43

Szerintem a kocc miatt még nem kéne betojni. Az autók 70-80%-a keresztülment már hasonlón.A kérdés az, hogyan javították. Ha a rétegvastagságmérő a gyárival azonos értéket hoz, az sem a biztonság csúcsa.1., Lehet a gyárival azonos vastagságot fényezni.2., Lehet bontottat rátenni, az ezüst autókkal Dunát lehetne rekeszteni.3., A legrosszabb: Lehet lopott autó alkatrészével javítani (valaki sír utána rendesen). Szerintem, ha a mérő magasabbat mutat, nem feltétlen baj, legalább a technológiát valamennyire követték. Egyébként meg tényleg, ha az 1. tulaj napi 8-10 órákat ment vele, akkor lehet, hogy valamilyen melót végzett vele, de akkor nem 24xxx km van benne. A többi hova lett? Leesett a koccanáskor? Apropó, 24 ezernél normáli, hogy a balos ülés meggyűrődik?
Akinek a haverja meg aki a 280 ezret futott órát visszatekeri 28-ra, annak is csak gratulálni tudok. Remélem most büszke magára. Szerintem egy kocsog, persze azt mondaná, hogy mindenki ezt teszi, de azok is kocsogok.

ikke i drift 2011.06.30. 15:13:08

Vannak törekvések arra, hogy a járműadatok mellé a kilométeradatok (minden vizsgán központilag rögzítik ma is) és még az ismert balesetek (rendőrség adataiból) is bekerüljenek a központi járműadatbázisba. Ez sok mindent megoldana.

AzHofi 2011.06.30. 15:13:46

@Danessz: mi az hogy nem vette biztosra? Megmérte? Jó? Nem jó? Elég egzakt dolgokról beszélünk, nem vallási alapúakról.

Napirajzrajongó 2011.06.30. 15:18:31

PONT ugyanilyen helyzetben voltam kb. egy éve. Kia Ce'ed (nem kombi), 1,6 benzin, EX felszereltséggel + elektromos csomag. Találtunk egy 2007-es eladót 22.000 km-rel, magánszemélytől, plusz téli gumi ajándék, meghirdetve 2.650.000 Ft volt, elvittük 2,5M-ért. Tulaj nem rejtette véka alá, hogy a bal hátsó ajtóba beletolatott a szomszédja, és nem sikerült szépen a javítás (kissé eltérő az árnyalata). A tulaj eszméletlenül vigyázott az autóra, küszöbön-ajtón védőfólia, csaomagtérháló eredeti csomagolásában... Most van a kocsiban 35.000 km, egy lökhárítóhúzás és egy bicikliskocc után minden érintett fényezett elemet cseréltek. Ha eladnám (hülye lennék), mit írjak rá, hogy törött, de javított? Vagy sérült, de javított? Vagy sérülésmentes? És mennyiért hirdessem meg? 2M-ért meghirdetném, ami szerintem reális, és jönne a vevő, hogy dehát ez sérült volt... Nehogymár.

Amúgy meg, ezt a kombit ennyiért simán megvenném, mert ér annyit.

P12_dCi 2011.06.30. 15:20:01

Kurvára ráértek, hogy ezen lovagoltok, dolgozni kéne inkább, és akkor nem vinné el a bank a szar, filléres ceedet a seggetek alól.

dr. Bértollnok 2011.06.30. 15:20:22

@remélemeztbeveszi:
nekem az egyik korábbi autómnál a gyári festésrétag vastagsággal volt a gond, volt is gondom a biztosítóval, aki nem akarta az 5 hónapos kocsi javítását 100%-ban fizetni (nem én voltam a hibás), mert szerintük "törött volt az autó". A kárfelmérő rétegvastagságot mért és a motorháztetőn nagyon vastag volt. A sérülésnél látható is volt, hogy azon korábban egy más árnyalattal fényeztek.
Persze vita kerekedett, ahol a gyártó (népautó csoport) igazolta, hogy náluk a gyárban történt a dolog, nem volt elég színre vényezett motorháztető és egy másik hasonló árnyalatot fényeztek át. Azt is leírták, hogy ez bevett szokás és a kocsi használati értékét semmiben nem befolyásolja.
Az más kérdés, hogy a biztosító ezután sem ismerte el a kárt 100%-ban!

fagzal 2011.06.30. 15:23:18

Nekem is van Ceed-em, megtalálták előlről és hátulról is évekkel ezelőtt - márkaszervíz faszán megjavította, optikailag is hibátlan, soha semmi baja nem volt. Most akkor ez törött?? Szerintem nem. Ennyi erővel egy visszahívás során kicserélt alkatrész után is törött az autó, hiszen szétszedték...

dr. Bértollnok 2011.06.30. 15:23:40

@P12_dCi:
Gratulálok. Verd magad a szar francia kocsidra!
(nekem is francia van, csak hogy érezd, hogy mennyire gyerekes vagy!)
Neki ez tetszik, ezt tudja megvenni (azt hitte). És? Ha Neked jobban megy, attól ne nézd le! Ez elég utak királya (bunkó) stílus.
Rosszul döntött, a frank elszállt, vagy akármi, semmi közünk hozzá. A probléma másról szól.

VFTS H9 2011.06.30. 15:29:37

@Dete:

Van olyan, ami sok éves, de nem volt törve, csak nagyon kevés, ha van valakinek ideje, türelme, szakértelme lehet találni, tény, hogy max 0.5% az ilyen.
Én újat biztosan nem veszek, legutóbb 10 éveset vettem, sérülve is volt, kb, ennyire, mint a szóban forgó, de több helyen is, észre is vettem, de nem is titkolta, együtt lehet ezzel élni, megvettem, mert átnéztem és egyébként jó volt. Itt csak arról van szó, hogy az esetek többségében próbálják eltitkolni a hibákat, átverni a vevőt.

csorsza 2011.06.30. 15:31:03

@Gera: Honnan tudod, h ez a hirdető nem mondja el később a valóságot?

Egyébként, pont a sok okostojás miatt, akik új autót akarnak használtáron, nem lehet leírni, h volt más sérült (akármilyen kicsit is) az autó. Senki nem hívná a hirdetőt.
Ezért nem lehet leírni, h egy 14 éves szívódízel kocsi 300e km-t ment. Senki meg nem venné, mégha egyébként egy tök korrekt kocsi is volna.

Artie 2011.06.30. 15:31:37

@nepsterke: Tudod, ha van szemed, akkor a javított elemeket színkülönbségre kiszúrod.

Ha nincs, az a te bajod.

Egyébként hol olvastál olyat tőlem, hogy csak a sárvédőket kell nézni? Csak a vastagságmérő mint ultimate tool enyhén vicces, főleg ha mondjuk gyári elemmel pótolnak. Vágott sárvédő mondjuk hátul gyári darabbal kipótolva oszt visszahegesztve? Ott méregethetsz.

Vagy persze minden egyes négyzetcentit kimérsz, hogy észrevedd a hegesztési varraton a vastagabb festéket, ugye?

Esetleg egy legoautó, amire egy másik tetejét rakják cabriósítás után? Ott is méregethetsz. Nem egyszerűbb bekukkantani a kéder alá?

P12_dCi 2011.06.30. 15:36:45

@bértollnok: Nem is a posztírónak szólt ez elsődlegesen, hanem azoknak, akik a maradék 80 hozzászólást megszülték.

Egyébként japán-francia, ezért kevésbé szar, mintha teljesen francia lenne. :D

VFTS H9 2011.06.30. 15:41:57

Az meg, hogy ki mit igényel?
Hát erről szerintem szintén az autókereskedők tehetnek, persze mejegyezve, hogy nyilván van aki "rendes".
Mindenki tekeri az órát, hazudik, laikus vevőnek nincs választása, akárhova megy ugyanaz fogadja. A "rendes" kereskedő éhen hal, mert jön a vevő oszt aszongya: há ugyanennyié a szomszédban fele annyi kilométereset kapok...azt akkor ott megveszi. Pedig az is annyit futott még két nappal azelőtt. Hát így nehéz. Sokan pedig bele sem gonolnak, naiv, tájékozatlan emberek mindig is lesznek. Furcsa az, hogy az általunk használt autók futásteljesítménye igen magas, amíg használjuk. Ha venni szeretnénk, akkor sokkal "rózsásabb" a helyzet. Sajnos nem tűnik fel szinte senkinek, hogy a szomszéd Pista 10 éves autójában már 500 000 km, van, a Józsi 3 éves cégesébe' már 300 000, a haver 2 éves Suzukiájában már 80 000, de a hirdetésekben ilyen évjárat/futott km arányok szinte nem is léteznek...

remélemeztbeveszi 2011.06.30. 15:48:48

@bértollnok: Szerintem ez a rétegvastagság méréses dolog részben egy nagy f...ság. Ki mondja meg, hogy egyes típusok egyes modelljeinél mennyi az annyi? Talán naponta változhat a vastagság, de lehet, hogy színenként, vagy autónként. Amióta át lehet verni a gyárival megegyező 1 db réteggel, nem beszélve arról, ha esetleg profik cinnel húzzák fel a huplit, nem sok jelentősége van. Nekem is volt egy kocsim, végig tudtam az előéletét, aztán a nepper rámért a hátsó sárvédőnél, és vastagabb volt. Hú ez törött volt. Igaz volt, csak nem hátul, hanem elöl, de azt már nem meséltem el neki, hanem otthagytam. A tényleges vevőnek elmondtam, rábólintott, elvitte.
Akkor fogadnám el, ha a gyár a szervízkönybe hitelesítve rögzítené, vagy akár egy barcoddal valahol, hogy az adott autónak mekkora volt a gyártás utáni festékvastagsága. A többi humbug, a biztosító is benyalhat. Nem irigyellek a hercehurca miatt. Én használt tragacsokat tudok csak venni, őszintén szólva túl vagyok ezen a "kényes" ponton. Nincs hibátlan autó.

/tno+DA= 2011.06.30. 15:52:11

Na a nagyon okos törés kontra sérülés magyarázóknak...
Belémjöttek hátulról. Opel Astra. Nem volt vészes a hátsó lökhárító szorult cserére. A fogalmaitok szerint ez nem törött, nem kellett hegeszteni, csiszolni semmi.
Akkor vajh miért csukódott rosszul a csomagtartó? Miért kellett lebaszni, mint az ólajtót? Ja, hogy az ütődéstől (kb 30km/h-s sebességgel "koccant" nekem egy Merci Vito) megnyikkant a kocsi váza? Ahogy fogalmaztok ez csak sérült, de szerkezetileg merevségre már így sem 100%-os. Na ezt próbálja nekem megmagyarázni valami nagyokos...
A posztolónak igaza van. Ez így már (leszarom a fogalmakat) NEM hibátlan járgány és pont. Lehet magyarázni, de fölösleges. A kereskedő meg természetesen próbálja átbaszni a vevőt.
Talán nem tudjátok de az autó állapotát tekintve ha átveri egy nyugati (német, francia, osztrák stb) eladó a vevőt, azt az eladót a törvény jutalmazza. Mivel az autó valós állapotát eltitkolta, így a vevő egy adott biztonsági szintű autót vesz, míg a valóság nem ez. Ez érvényes a km óra visszatekergetésre is!!! És ugye ha erről a vevőnek nincs tudomása önhibáján kívül kerülhet kellemetlen helyzetbe. Nem totálkáros halálos balesetre gondolok, de pl. egy nem kívánt szervizre egy hosszabb út közben!
Szóval lehet megmagyarázni de véleményem szerint aki a posztoló ellen lépett fel és érvelget bőszen, hogy az nem törött csak sérült, az egy simlis autókereskedő, akik letérdelhetnének és szerethetnének naphosszat!

Elijah_Baley 2011.06.30. 15:54:10

ez mind azért van mert a fizetésekhez képest ezek a talicskák hatalmas vagyontárgyak idehaza.ha párhavi fizu lenne egy használt koreai autó, senki nem rugózna rajta, elvinné kicsit gyűrötten, belökné a szaxervízbe ahonnan gyártói norma szerint helyreállított, üzembiztos állapotban visszakapná, oszt használná elégedetten, így meg, belerakom többévi netto bevételemet egy átlag hazai fieztés mellett gyakorlatilag fenntarthatatlan költségű autóba, és reménykedem abban h nem vertek át...

P12_dCi 2011.06.30. 16:02:11

@/tno+DA=: Mondjuk ha egy rendes szervizbe vitted volna, ott megcsinálják úgy, hogy lecsukódjon rendesen a csomagtérajtó is. Belém is tolattak már, nem lett meg a tettes. A csomagtérajtó nehezebben csukódott, 2 (kettő) ezer forintért kihúzták, azóta rendben van. További 20-ért kiszedték a huplikat a csomagtérajtóból, festeni nem kellett, de ebben az árban egy motorháztető hupli és egy ajtórányitás kiszedése is benne volt.

A lökösön látszik egyedül a nyoma, néhány karc, meg bal oldalt lóg egy picit, még nem volt időm utánállítani.

dr. Bértollnok 2011.06.30. 16:04:05

@/tno+DA=:
Hát a 30 km/h az igen nagy ütés! Hülyeséget írtál és a szerviz is szar munkát végzett Nálad!
Nem tudom fizikából mennyire voltál jó, de ha kiszámolod egy normál 1,5 tonnás vas becsapódási energiáját 30 km/h sebességnél, akkor az már rendesen rombol! Egy Vito pedig nem 1,5 tonna. 60 km/h-nál már a személyi sérülés kockázata is magas!
Gyakorlatban az ilyen koccanások 10-15 km/h-val következnek be, hiszen a user tapossa a féket és az autó lassul. A posztoló autójának sérülése minimális elnyelt energiára utal. Nézz utána, 5-6 éve minden autó orrát vaj puhára és buta magasra építik a gyalogosvédelem miatt. Különben levonnak a csillagokból!
ha te egy ilyen erejű koccanásnál elhitted, hogy csak a lökhárítót kell cserélni... akkor ne szólj hozzá műszaki kérdéshez!

Szyl 2011.06.30. 17:04:10

Ezekkel a törött és közbe sérülésmentesnek mondott kocsikkal csak 1 baj van ami nem a műszaki állapot mert ha jól megcsinálták akkor azzal nincs baj, viszont ha a biztosító fizette ki a javítást mondjuk az előző tulajnak, és utána majd ellopják a kocsit (mikor már te vagy a tulaj) akkor azt mondja hogy bocsi erre már kifizettünk mondjuk 3 millát a kocsi érne 5-t (te is 5-t fizettél érte) akkor a biztosítótol jó ha kapsz 2mill-t mert a többit már egyszer kifizették és 2x nem fogják, tehát ezért nem mindegy hogy milyen volt az előélete a kocsinak. (sajna saját tapasztalat nem fikció)

atabi 2011.06.30. 17:07:59

asszem ebbe a kereskedésben van egy B6 os Passat 10 évesen 85ezer km-mel :-DDDD

forlan 2011.06.30. 17:15:56

A km. tekerést a vevői csodavárás generálja. Sosem tekertem órát,igaz rendesen meg kellett küzdjek mindig vételkor(beszámításkor).Mert ti vevők sem vagytok jobbak,mikor eladóvá avanzsáltok.A ti autótok makulátlan, sokszor a csillagos eget lehazudjátok az égről.A látható hibák bagatell kategóriásak ez esetben,apró kis horzsolások,de ugye ez nem oly nagy hiba szakikám?Bezzeg mikor jön a vevői gúnya.Az már jól felszerelt, rétegvastagságmérős,jószomszédhozzáértősokoskodós,hadd éljek már a gyanúperrel ferde szemmel kutakodós.Tisztelet a kivételnek persze,mert olyan is volt,de alaposan tele lett a puttonyom veletek.Az élet engem igazolt,mindig korrekt voltam,két éve nem csinálom,de a mai napig felhívnak volt ügyfelek, segítsek már nekik.Ez persze jólesik,de ha őszinte akarok lenni,nem biztos,hogy megérdemlitek ezt.És a tisztánlátás érdekében nem ártana,ha a másik oldal szemüvegén keresztül is csinálnátok egy cikkecskét.Mert ez így nagyon egyoldalú.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.30. 17:23:54

@forlan: Nyitott kapukat döngetsz,olvasd a blogom! :)

Ott van a nickem mellett.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.30. 17:45:02

Egy a lényeg:

Lehet fűrészelni a fingot napestig,de észre kellene venni,hogy a magyar autópiac SEMMIVEL se különb mint másutt.
Az igaz,hogy itt a fizetések alacsonyak és egy autó vásárlása kiüríti a családi vagy személyes/céges kasszát,de tudni kell mérlegelni mi illik jobban a pénztárcánkhoz.
Ez egyfajta "játékszabály" amit -ha nem is betartani- de alkalmazkodni érdemes.

Persze lehet kutatni a Szent Grált,de azzal nem lesz előrébb,max sose vesz autót.

Kompromisszum.

Használt autótól nem szabad csodákat várni,olyan nincs.Mindig van és lesz olyan történet amiről nem fogunk tudni illetve később derül ki. Ezt meg lehet előzni egy viszonylag alapos átvizsgálással,még az is meg tudja oldani aki nem ért hozzá,elviteti egy műhelybe.Lehet a kockázatokat minimálisra csökkenteni,de teljesen megszüntetni nem tudjuk,ugyanis utána belép Murphy törvénye és pont akkor fog valami elektronikai/mechanikai "bizbasz" tönkremenni,amikor nem számítunk rá és tuti drága.
Aki ezt ki akarja kerülni annak melegen ajánlom az új,fingmentes autót szalonból és nem lesz semmilyen homályos előtörténet(többnyire).

A posztoló meg sajnáltatja magát,mert tőle elvette a bank az autót,majd pici pénzért elárverezték/eladták,majd -ahogy lenni szokott- egy kereskedő megvette,megjavította és piaci áron árulja,amit ő már nem tud megtenni.

Nem 7-8-10 évre kell autót venni 0 önerővel,tudni kell számolni emberek,mi fér bele a büdzsébe!

Nem tagadom,én is ültem már fel szopórollerre nem egyszer,de tudomásul vettem,hogy ez a biznisz ilyen,egyszer fennt egyszer lenn,de a kívülálló azt hiszi ezzel milliókat lehet keresni,hát nagyon téved.

forest240 2011.06.30. 17:48:13

A hirdetésben szereplő autó valóban karc-és törés mentes. Ez tény. Az is tény, hogy a hirdetésben egy szóval sem állítja, hogy korábban ne lett volna megtörve. Az a törés egyébként egy apró kocc. Te nem tudtad megcsináltatni, ő igen és még keres is rajta. Aki meg megveszi lesz egy fasza kis autója. Ez a baj? Dögöljön meg a szomszéd tehene is?

Tomi1973Wien 2011.06.30. 18:05:48

mocskos hazug nepper allatok... pfujjj....

nem kellene elhallgatni a tenyeket, oszt jonapot...

amugy ismerem a sztorit, es tudom, hogy irtak a kereskedonek, aki emailban azt allitotta, a kocsi sosem volt serult...

vs. / a kocsit ez a kereskedo vette meg serulten a banktol...

ergo/ köcsög allat....

eveno 2011.06.30. 18:13:18

A márkakereskedések használtautó részlegei sem különbek.
Az egyik vállalati Megane-t 3 évesen 130-140 ezer km futásteljesitménnyel nagyon csúnyán megtörte egy kollégám. Nem volt totálkáros, de nem lett volna érdemes javitani, így eladtuk a márkakerskedésnek, beszámítva egy másikba.
Egy jó hónap múlva találkoztam az autóval, 70párezer km futással, szervizkönyvvel és sérülésmentesen árulja a Renault márkaszerviz kereskedése...

MuLT1K4PuTT0R 2011.06.30. 18:26:19

nade gyerekek.. ez nektek sérülés??? hiszen minden csavarozható elem!!! ergó megy rá egy új és kész, ez csak kerítés, dizájnelem.... sárvédő? lökhárító? lámpa? zárhíd??? ha puffant volna az összes lufi azt megértem, de ezt?? jó, lehet nem sérülémentesként kéne hirdetni, de én itt most a kereskedő mellé állok!!! a tulaj meg tanuljon meg vezetni, vagy télen ne legyen nagymenő. ennyi!

Tomi1973Wien 2011.06.30. 18:29:41

@MuLT1K4PuTT0R: skkor allj a kereskedok melle, ha eladtak neked vmi szart, oszt jol beszoptad....

azt hiszem, itt az emberek tobsege nem erti a lenyeget...

az ossz problema a hirdetessel annyi, hogy hazudik. pont. a kommentelok egy resze a kereskedo melle all, tehat a hazugsagot preferalja, ergo onmagat minositi.

a posztolot tokeletersen meg tudom erteni, ahogy azt joparan masok is megteszik ujra meg ujra - bejelntik, hogy az altaluzk leadott / eladott / bevont kocsit mas parameterekkel aruljak, tehat ravilagitanak a hazug nepperekre...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.06.30. 18:42:01

Én azt mondom, hogy ha nem lenne sok ember olyan bugyuta, mint az illető is, akitől elvitte a bank a kocsit, akkor az ilyen esetek száma is mindjárt csökkenne. hm?

yxcvbnma 2011.06.30. 19:27:46

Ennek a kocsinak semmi baja nincs, ha közepesnél jobb szerelő csinálta meg azt a törést.

Gyakorlatilag legozni kellett csak a javításkor.

Teherviselő elem nem sérült, a futómű se kaphatott a képek alapján, hisz egy tábla oszlopával szemben egy futómű nem megy tönkre. A gumiabroncs felfog egy ekkora ütést. Ha pedig nagy sebességű lett volna a kocc, akkor nem függőleges nyoma maradt volna az oszlopnak.

Ennyiért jó vétel ez a kocsi, bár vétel előtt rá kell kukkantani a lökös mögé.

A nepper beletette a pénzét, május környékén megvette, megjavította, és most árulja.

1,6 millióért vette, kb 300 000-ért megjavította, egyéb költségeire biztos elment 100 000 Ft.
2,5 milláért meghirdeti, amiből a vevő tutira lealkuszik 10 %-ot. Vagyis nyer a bulin 250 000 Ft-ot. Hát nem az évszázad üzlete szerintem...

A posztolónak meg savanyú a szőlő...

calamites 2011.06.30. 19:51:39

namost nem az a kérdés, hogy mekkora volt a sérülés, vagy, hogy mennyit keresett ezen, hanem az, hogy ez CSALÁS!!!!!

hazudott, és át akarja verni a jóhiszemű vásárlót.

Mielőtt bárki ítéletet mondana a posztoloról gondolja végig ő nem lenne felháborodva, ha mondjuk használtan venne bármit és anyagi haszonszerzés miatt ÁTVERNÉK?

dehogynem. nem kell mentegetni az eladót mert egy csaló geci.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.30. 20:23:53

Na de ez nem is volt igazán szaftosan összetörve, nem kellett kettőből összehegeszteni :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.30. 20:26:45

Jah, meg a másik, mennyivel tekerték vissza az óráját? Mert az is megvolt, az tuti.

zaskar 2011.06.30. 20:45:39

Hát igen, sokan azt hiszik, ilyen kis 1.4-es benzines autóknak nem tekergetik az óráját, mert nem mennek vele sokat...Haverom vett egy ilyen Kiát újonnan (nem szereti a dízelt), és bő 2 év alatt 150 ezret ment vele (főleg autópálya, külföld). Aztán bevitte egy márkakereskedésbe, ahol beszámították egy újba. Az autó nemsokára 60 ezerrel várta boldog, új tulajdonosát...:)És mindez márkakereskedésben.

yxcvbnma 2011.06.30. 20:51:41

@ColT: Szerintem nem volt visszatekerve, mert a belinkelt banki állapotlapon is nagyjából ez a kilométerállás szerepel.

A bank meg minek tekerné vissza az órát? A posztoló egész nap gyűrte a kilométereket állítása szerint, de aki a részletet se tudta fizetni, az a tankolásban sem jeleskedhetett...

Mayday 2011.06.30. 21:06:24

@Dete: "Tíz éves autókat akarnak venni festésmentesen,ja és persze 100 ezer kilométerrel."

Ismeretségi körben a közel 20 autóból tíz éves korára összesen 1 tört, de csak cserélhető elemek: lökhárító, lökhárítómerevítő, lecsavarozható.

Ez a kereskedők idióta szövege hogy nincs 10 éves törésmentes autó, mert én tudok rögtön 10et mutatni.

Ja hogy azt nem adják nektek oda féláron hogy megkereshessétek rajta a másik felét? Az nem az én bajom.

Csak két sztori ismerősöktől:
1. 10 éves koreai auto, sosem volt törve. Kereskedő azt mondja, 360at ad érte. Felkerült a hasznaltauto-ra, 24 órán belül elvitték 460-ért.

2. 3 éves autó, törésmentesen 2.2 mill.
Másnap bevittem a kereskedésbe csak kiváncsiságból, azt mondta 1.6-ot ad érte.

Ezek után csodálkoztok hogy csak szarrátört romokat bíznak rátok, aminek már úgyis mindegy???

nagyati67 2011.06.30. 21:19:49

Ez az autó miért nem sérülésmentes? Ki lát rajta akár egy karcot is? Elemcserével kijavították a koccot, mert ez csak az volt, és olyan, mint újkorában.
Esetleg még jobb is, amilyen sztorikat lehet hallani a tréleren sérült új autókról. Egy ismerősöm egy éves fekete Octaviájáról elkezdett hámlani a festék.
Piros volt eredetileg!!!

zsoci 2011.06.30. 21:22:12

Azért ez nem akkora sérülés, hogy foglalkozni keljen vele. Simán javítható, úgy hogy attól nem csökken a kocsi értéke.

Szandokán 2011.06.30. 21:40:13

@nagyati67: "Esetleg még jobb is" :lol: Már nagyon késő van, nem kellene neked már aludnod? A felnőttek ezt már kibeszélték.

Szandokán 2011.06.30. 21:55:52

@zsoci: De! KELLJEN vele foglalkozni.Simán az átbaszásról szól az egész. Holnap a hentesnél egy kicsit büdös húst kapsz, megfőzöd, megeszed. Jóllaktál? Igen. Beteg lettél? Nem. Azért mégsem volt olyan fas.a az ebéded, nem?

Káposztakukac 2011.06.30. 22:18:39

azért nem sok jót árul el egy országról az, hogy a lakosságnak már egy ceedet is részletre kell vennie...amit aztán nem tud fizetni.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.06.30. 22:38:29

@Ciri: "megkérdeztem legalább 4-5 szakmabeli ismerősömet"

mert te használod az eszed, de az emberek nagy része viszont nem használja

pont múlt héten egy ismerősöm vett a gumisnál 10.000 Ft/db-ért Kelly márkájú csodagumit a Fabiájára, amit a gumis - mivel ott vette a gumit, ezért akciósan - 1800/db-ért fel is szerelt

aztán mikor mertem szólni, hogy ezt bárhol 8.300-ért megkapja és én a 17-es alufelnikért szoktam ugyanennél a gumisnál fizetni 1800-at, pedig nem veszek gumit, akkor nézett mint a Szása a gömbmoziban

majd közölte, hogy ez egy jó közép kategóriás esőgumi (a gumis szerint) és ezért ennyi

na akkor fejeztem abba a vitatkozást

azt szoktam mondani, hogy azt a vak bácsit, aki nem akar átmenni az úttesten, azt nem kell átkísérni (:

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.06.30. 22:43:16

azért azt hadd jegyezzem meg, hogy a sok hozzászóló okoskodó, aki szerint ez a kocsi nem volt törött (csak sérült), nyilván nem így gondolná, mikor neki akarná a kereskedő karcmentes újszerűnek eladni az ugyanígy javított gépjárművet

és akkor biztos egyből megvolna a magyarázat, hogy ő miért reklamál jogosan és az a kocsi miért számít mégis töröttnek és nem karcmentesnek

McK (törölt) 2011.06.30. 22:45:42

Azért beszarok ám,hogy a kommentelők fele szerint ez az autó sérülésmentes,mert most az..

Irány az általános iskola..
A sérüléstől az az autó MENTES,amely most sem,és korrábban SEM volt sérült.
Azt,hogy karc mentes,ráírhatja,de egy pert úgy elbukna,mint a huzat,ha ezt sérülésmentesnek adná el..

Az,hogy mit,hogy gondolt,tök mindegy.
Minden KIFEJEZÉSNEK,így a SÉRÜLÉS MENTES-nek is van jogi értelmezése az,mégpedíg az,hogy ez SOHA nem volt sérült.

Mint ahogy a családi állapotnál azt mondod,hogy hajadon vagy,az egyértelműen azt jelenti,hogy nem mentél férjhez.
Minden más esetre ez már nem igaz.

Ráírhatja,hogy újszerű,megkímélt,karcmentes,de azt,hogy SÉRÜLÉS MENTES,azt nem.
Mert nem igaz.

McK (törölt) 2011.06.30. 22:53:04

@Mayday: Húúúúú de szép a sztorid..

Te ..

Te hogy szoktad.
Hónap végén fizetést adsz a főnöködnek?

Naív vásárló 2011.06.30. 23:09:48

Egy Kia Ceed-el szívattak meg engem is, konkrétan az Autó Exit-nél (autoexit.hu, Csepel) a minap: egy néhány éves Ceed-et kínáltak eladásra, természetesen sérülésről szó sem volt. Belegyeztek, hogy egy Kia márkaszervizben csináltassak egy gyors állapotfelmérést, csak mivel banki autó volt (forgalomból kivonva) trélerrel kellett a szervizbe vinni. Ott a rétegmérővel 2 percen belül kiderült, hogy az egész oldala újra lett fényezve (ajtók, sárhányó), mégpedig igen gyenge minőségben. A kereskedésben ezután kifejtették, hogy ez nem sérülés, és "így jártam". Még abba se mentek bele, hogy a tréler költségének felébe beszálljanak, úgyhogy buktam 26e Ft-ot. (tréler 20e Ft, állapotfelmérés 6e Ft).

Nem is értem ez miért jó a kereskedőnek: úgyis kiderül, pedig ha előre szól, még meg is fontoltam volna, hogy megvegyem. És még sírnak, hogy nem megy a használt autók piaca. Hát ezért.

McK (törölt) 2011.06.30. 23:12:27

SÁRHÁNYÓ?!?!

Na neee..

Naív vásárló 2011.06.30. 23:16:38

@McK: Na, igaz, nem sárhányó, hanem az ajtó mögötti karosszéria elem, amit nem is lehet cserélni, csak kivágni belőle az összeglettelt részt.

McK (törölt) 2011.06.30. 23:17:25

@Naív vásárló: hagyjuk ezt,mert egyre jobban belebonyolódsz.
Legközelebb olyan helyre menj,ahol van P-rendszám.Akkor nem kell trélerezgetni.

vinyi 2011.06.30. 23:36:12

@csorsza: ordenáré csúsztatás...ennyi erővel egy gazdasági totálkárból feltámasztott autó is törés- és karcmentes. Nézz hülyének mást ok? :)

Balee87 2011.07.01. 00:16:59

Ha a karosszéria javítva volt (és azt korrekten csinálták) na és persze a szerkezet, főbb elemei nem sérültek, akkor ki a tökömet éredekel, hogy nem a gyári lökhárító van rajta? :P

bubo cupropenis 2011.07.01. 01:10:54

Szerintem nem az a baja itt senkinek, hogy mekkora volt a sérülés az autón. Mert az tényleg nem komoly. Hanem az, hogy a kereskedő csal, amikor tévedésbe ejt, azt állítja, hogy minden rendben a kocsival, sose volt semmi baja.
Nem nagyot hazudik, csak kicsit, de akkor is hazudik.
Akinek ilyen az értékrendje, az igazságot ilyen nagyvonalúan kezeli, abból kinézem, hogy két totálkárosból gyárt egy autót... Ez a baj, hogy egy kis hazugsággal elveszti a hitelességét. Egy normális üzletembernél a jó hírnév érték, de nepperék ezt nem akarják felfogni.
Ha a paraszt úgy veszi meg, hogy tudja, hogy egy kis sérülés volt az autón korábban, de szakszerűen javították, akkor nem érzi magát átverve, ha viszont letagadják előtte a sérülést, akkor is átverve érzi magát, ha nem jelentkezik használat közben semmi rendellenesség, csak egy rétegvastagság mérésen kiderül a javítás.

Miért nem lehet bevallani egy ilyen kis sérülést? Miért kell kockáztatni a jóhírünket?

mdns 2011.07.01. 08:04:43

Az autóhirdetéseket tekinthetjük egyfajta sémaverseknek is.

Verselemzés általában:

A hirdetés írója, amikor azt írta, hogy "Sérülésmentes", akkor arra gondolt, hogy "JELENLEG Sérülésmentes".

Kinyilatkoztatásnak is nevezhetnénk, azt amikor jobb kezét szívére téve, büntetőjogi felelőssége tudatában megjelöli a km-óra állását, valóban az igazságot teszi közzé, mert az órát nem ő buheráltatta meg.

Évekre visszakövethető, hiteles, Mo-i szervíkönyvet bárki kaphat autójához, még akkor is, ha az autó összesen, a feljavításokkal együtt sem töltött több időt az országban 3 hétnél. Például, ha van egy nagyon "ismert" all-in márkaszervíz egy Metropoliszban, mint mondjuk Domonyvölgy (Üdülőterület, 150 lakossal). Ezt nevezzük inkább egyszerűen csak költői túlzásnak.

...és még sorolhatnánk reggelig...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.01. 08:04:51

Ugyan, ugyan, ez nem törés. Mondjuk karcmentest azért nem kéne írni..:) Ha szépen kipofozták akkor bátran megvehető. Sok ilyen kereskedő csak a hirdetésben írja törésmentesnek, hogy egyáltalán felhívják, a helyszínen már dalol...Egyébként meg a festékmérő korában csak komplett hülyéknek lehet törött autót nem töröttként eladni. Nekem utóbbi 2 autómnál mind2 kereskedő megmondta, mi volt újrafényezve. Ha szerkezeti törés nincs és szép, akkor én spec le*arom.

AtoszMester 2011.07.01. 08:12:52

Én is a futott km-re vagyok kíváncsi.

Amúgy igaza van a KFZ Kovacsnak (annak ellenére hogy ő is csak egy kereskedő csicska), igényeljük a keveset futott, törésmentes ingyen roncsot.

figula54 2011.07.01. 10:48:05

Én ezt az autót megnéztem személyesen is, mert ilyesmit kerestem. Az autó gyönyörű, tényleg újszerű állapotú kívül-belül. Megvan a szervizkönyve, 2 kulcs hozzá, gyári gumik vannak rajta, tényleg látni, hogy nagyon megkímélt. Mivel nem vagyok szakember, ezért csak rákérdeztem, hogy gyári fényezése van-e az autónak, ugyanis nekem nincsenek ilyen festékmérő kütyüim vagy mi. És érdekes módon nekem elmondták, hogy ott a bal elején volt egy kis sérülés, valószínű nekikoccant valaminek az előző gazdája, és azt megcsináltatta a kereskedő. Egy lámpát cseréltek, meg ki lett javítva az a kis hiba, amik a képen is látszanak. Szóval abszolút nem látszódik semmi. Sajnos nem tudtunk megegyezni az autóra, mert az árából nem engedett annyit, mint amennyit Én szerettem volna. Nem értem, hogy mi ez a nagy háborgás ezzel az autóval kapcsolatban. Úgy állítják be néhányan a kocsit, mintha egy rommá tört járgány volna. A hirdetés szövege szerintem nem átverés, mivel azt nem írja, hogy sérülésmentes. Ugyanis ami volt rajta, az sérülés, és nem pedig törés, szerintem. Úgy vélem, a törés és a sérülés szó jelentése igencsak más. Törött autók általában járó-és üzemképtelenek, vagy szinte minden része károsult, nem pedig ilyenek, mint ez a Cee'd. Ez az Én véleményem.
Most nem a kereskedőket akarom pártolni, de a magánszemélyek sem különbek, ismerősöm magánszemélytől vett kocsit, és kiderült, hogy a garantált kilométeres kocsiba 90.000 km-rel kevesebb volt, és első gazdája volt az autónak a magánszemély. Na akkor most ez hogy van??
Itt szerintem az előző gazda irigységén van a hangsúly, hogy nem bírja elviselni, hogy elvitte tőle a bank az autót, és hogy hülyeséget csinált, hogy hitelre vett kocsit, aztán próbál bolhából elefántot csinálni.......

devilv8 2011.07.01. 12:22:34

@figula54: "törés és karcmentes"

Danessz 2011.07.01. 12:25:52

@figula54: Ha már megjelent ön is, mint a kereskedő, akkor elmondhatná, hogy mennyibe fájt végül is a javítás!

Pingui 2011.07.01. 14:17:04

Pillanatnyilag törés és karcmentes. Ki állította az, hogy az is volt? Nincs oda írva, hogy gyári fényezés.
Értő olvasás T. Hölgyek és Urak!

isti77 2011.07.01. 15:00:22

Most így második olvasásra feltűnt egy apróság, ami tegnap nem: az autót 24465 km-rel hirdetik.
Viszont a volt tulaj azt írja költői stílusban, hogy: "Amikor reggel beültem, és egész nap csak gyűrtem a kilométereket, hogy 8-10 órás utak után kipihenten szálljak ki belőle, mennyire is hiányzik már."

Ebből nekem az jön le, hogy rendszeresek, úgyszólván mindennaposak voltak ezek a 8-10 órás utak. Ha a cikkben szereplő baleset tavaly télen történt, akkor is jó 2 évig volt az autó a cikkírónál.
Ezzel együtt összesen 24 ezer km-t ment ennyi idő alatt? Itt valami nem kerek.

Laresz 2011.07.01. 16:23:06

Tiszteletem!

Eleddig még elgondolkodtam egy KIA beszerzésén, de ha egy jelzőtábla oszlopától így törik akkor inkább nem...

ecch 2011.07.01. 16:36:13

Az irigykedés valóban gáz, az viszont jogos, hogy a hirdetésben törésmentesnek volt feltüntetve az eredetileg tört autó. Hiába lett szépen megcsinálva, attól még nem gyári állapot. Az új vevő, bárki is legyen az, had döntse el, hogy tetszik-e neki a megcsinált rész vagy sem, de tudjon róla.

-trogerone- 2011.07.01. 19:58:36

egy ekkora tores engem nem tantorit vissza ha jol kijavitottak

ha jol latom az oszlop utjaban csak muanyag lokharito, lampa par muanyag meg fem lokharito vege allt

nagy dolog nem tortent es mas markanal sem tortent volna maskepp ilyen a felepitese es orljunk neki mert hanem tobbe kerulne egy koccanas...

-trogerone- 2011.07.01. 20:00:32

en bizony isten megvennem

csorsza 2011.07.01. 21:41:36

@Laresz: minden autó pont ugyanannyira törik, ugyanakkora karamboltól.
Kivitt egy jelzőtábla-oszlopot a kocsi. Szerinted mennyire kellett volna sérülnie?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.01. 22:02:05

@csorsza: Jelzőtábla-oszlopon sokan meghaltak már, csak nem 20szal, hanem 80al kell menni vagy gyorsabban, akkor félbevágja az autót, ha rendes alapot csináltak neki....

Gpety 2011.07.02. 08:02:08

A használt autó kereskedők ilyenek. Egy példa: a cégünk eladott egy Peugeot 406-ost egy kereskedőnek, 260 ekm-el. Néhány nap múlva nézegettem a használtautó.hu-t és fenn volt 140 ekm-el (vagy 120-al, már nem emlékszem pontosan). Az első tulaj igaz volt, csak a cégé volt, de azért szépen visszatekerték, arról nem is beszélve, hogy több elem is volt már rajta újrafényezve. Persze lehet mondani, hogy jó állapotú volt, de a motorban, váltóban akkor is 260 volt és nem 140, azokhoz nem nyúlt senki...

Valencia 2011.07.02. 09:00:26

Szép... Mit tesz az átlag magyar? Egy ilyen esetből azt a következtetést vonja le, hogy minden használt autó esetében hazudnak... Nyilván nem fogják postolni az olyan autókat, amelyek nem átverősek, mert annak ugye nem lenne hírértéke, a jó hír nem hír, csak a rossz.
Szóval, most ez az eset miért is tükrözné a magyar használt autó viszonyokat?
A kereskedők igen, tekergetik az órát, de miért? Mert az átlag magyar nem azt nézi, milyen állapotban van a motor és az autó, hanem azt, hogy mennyi km van benne és sajnos elég alacsony a lélektani határ, 100 000 km.
Ha megmondja, hogy ez a kia volt már sérülve, ki venné meg?
Pedig a sérült autó, ha jól, szakszerűen lett javítva, nem fog feltűnni, nem fog rozsdásodni, nem lesz semmi hátránya az új tulajdonosnak belőle. De mégsem kell a vevőknek sérült autó, mert ugye könnyebb a lelkének, ha kifogástalan. Ma már az a tendencia figyelhető meg, hogy eleve karcolásmentes használt autókat keresnek (amilyen ugye nincs) és ha van rajta valami karcolás, autórányitás, az már komoly alkualapot képez a vérmesebb vevő számára.
Előfordul, hogy eleve az új autó is már javításra szorul, mert szállításkor is történhetnek kisebb balesetek, szóval a kényesebbje jobb, ha nem is vesz egyáltalán autót, se használtat, se újat, mert kifoghat egy javítottat.

Valencia 2011.07.02. 09:08:08

Egy kis OFF megjegyzés: Elfelejtettem írni, hogy még műszer sem kell a tört alkatrész megtalálásához, elég végigkopogtatni és jó fül kell, emellett megfelelő fényviszonyok mellett az apró karcolásokat kell nézni, észrevehető, hogy a javított rész, vagy egész alkatrész elüt a környezetétől.

Cooper911 2011.07.02. 09:28:35

Aki nem nézi meg rétegvastagság mérővel és megveszi úgy annak úgy kell, de tulajdonképpen ő sem jár rosszul csak egy kis pénzt bukik rajta meg legeljebb hamarabbb fog rohadni a gépháztető amit majd egy százasért megint kicserélhet.

De ennél sokkal jobban rommátört autókat is árulnak törésmentesként sajnos, olyanokat amiket már nem szabadna forgalomba engedni.

figula54 2011.07.02. 18:56:22

Én nem értem ezeket az okoskodó kommentelőket. Mindenki sérülésmentesként hirdetett állapotról beszél. A hirdetésben törésmentes szerepel, Én legalábbis úgy látom. Ez az autó nem sérülésmentes, ez így igaz, mivel történt ez a kis koccanás vele. És általában ha egy autón ilyen jellegű hiba volt, azt vagy telefonba, vagy személyesen szokták közölni jobb helyeken, mint velem is tették, mikor megnéztem.
A kilométer kételkedő főokosok is olvashatnának pontosabban, mert az előző gazda írja, hogy "Valaki mondjuk 60 kilométert már ment is vele mióta ilyen szép "törés- és karcmentes", tehát akkor 24.405 km-ernél vitte el tőle a bank. Akkor most mennyi is lett visszatekerve belőle????

f0CuS 2011.07.02. 23:09:45

Nálam a sérülésmentes azt jelenti, hogy most nincs sérülve. Eddig három autótvettem kereskedőtől, az utolsónak még szervizkönyve sem volt. 3 éves autó, teljesen jó állapotban volt, nem érdekelt, hogy 170 vagy 70-et mentek-e vele igaziból. Az állapota tökéletes volt és az a fontos.
Ezen a kocsin az a pici sérülés meg kit érdekel..? Semmi baja nem lesz tőle, ha rendbehozzák. Földön kell járni autóvásárláskor... nem álmodozni szalon állapotú autóról féláron..

skyrangr 2011.07.02. 23:12:00

nézőpont kérdése. az áll a hirdetésben, hogy 'újszerű', valamint, hogy 'törés- és karcmentes'.
Újszerű állapotban van? Igen.
Törés és karcmentes? Igen.
Hiszen NINCS RAJTA SE TÖRÉS, SE KARCOLÁS (mivel ami volt, az ki lett javítva). Tehát mentes a töréstől és karcolástól.
Az eladó csak ennyit írt. Nem azt, hogy soha nem volt törve/javítva. ;)

skyrangr 2011.07.02. 23:13:12

@f0CuS: így van. használt autónál nem a km óra a mérvadó, hanem az autó állapota.

barnapapa 2011.07.03. 02:07:49

Jó reggelt!
Itt nem a BIZALOMRÓL van szó véletlenül?
Aki azt mondja, nem számít, volt-e törve akár kis mértékben, az nyugodtan vegyen el egy MOST tisztességes hölgyet, akiről kiderül, hogy prosti volt. Jó érzés lenne? "Kijavították" a sérülést, mi? Ki és hol, milyen technológiával? Nem fog szétrohadni esetleg?
És nem arról megy a vita, hogy ez konkrétan jó autó-e. Egyébként az. Hanem az átverésről. Következmények nélküli ország.

Ciri 2011.07.03. 05:40:52

@figula54:

Legalább ne mentegetőzz baszod.
Úgy látom annál azért primitívebb vagy, hogy ne buktasd le magad.
Az első mondatodból látszott, hogy te vagy a hirdető.

Néha jobb hallgatni...

Ciri 2011.07.03. 05:43:50

@Valencia:

"Egy kis OFF megjegyzés: Elfelejtettem írni, hogy még műszer sem kell a tört alkatrész megtalálásához, elég végigkopogtatni és jó fül kel"

Atyaúristen.

Szandokán 2011.07.03. 09:15:39

@barnapapa: Ennyi a lényeg. A kommentelők egy részének a fehér az szürke, egyeseknek meg fekete. Óriási fogalom és értelmezési zavarban szenvednek igen sokan.Hű tükörkép az országunkról. Hagyjuk már.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.03. 10:23:55

@Ciri: Ez sima gittelésnél még müködhet is, de ez nem az az eset. Kemény lenne, ha az emberek a 20at futott kvázi új kocsikat kopogtatnák végig a murváson.

acsa77 2011.07.03. 16:56:11

Tudtam, hogy megjelenik az a vélemény is, hogy a visszatekerést a vevő akarja. Akkor az összes értékbecslő és kísérleti mérnök miért mondja, hogy durván esik az értéke az autónak sok km-től fiatalon is? A kőkemény gazdasági és fizikai tény az, hogy belekalkulálják a magasabb elhasználódás javítási költségeit. Szívesen megveszem a sokat futott kocsit, ha nem akarok hitelre vásárolni, de nem több százezer Ft-os felárral! Mert az még a normál kereskedői díjon felül van!

A sérülések/törések is ezért számítanak, ahogy fent írták!

A jó előéletű öreg autókat pedig nagyon sokszor hirdetés nélkül adják el, mert a környezete okkal lecsap rá.

steve30 2011.07.03. 19:00:21

Most egy kis sérüléses bukott meg.De simán lehet,hogy a mellette lévő,szintén törés mentesnek hirdetett autó,meg három darabból van összerakva.Sokan elfelejtenek,vagy nincsenek tisztába egy fontos dologgal: Egy kis sérüléses autóval,is bele lehet szopni,ha nem szakszerű javítást végeznek,ugyanis EL FOG KEZDENI ROZSDÁSODNI.Bizony-bizony,a gyári korrózió védelemnek ilyenkor annyi.

Valencia 2011.07.06. 10:36:51

@Ciri:
ÉÉÉrdekes, a gyakorlatban mégis szemre kiszúrja a szakember, hol volt javítva, főleg, ha sz.rul, azt még egy laikus is észleli. A kopogtatásos módszert is alkalmazzák. Azt egy szóval sem írtam, hogy festékvastagságmérő nem kell, de azzal is végig kell méricskélni mindenhol.
Pár évtizede mennyire volt elterjedt a festékvastagságmérő?
Előbb gondolkozni kellene, azután belekötni valamibe.

Valencia 2011.07.06. 11:01:31

@acsa77: Nem jó megfogalmazás, hogy a vevő igényli. Értem a gondolatmenetet, de sajnos mindez nem működik a gyakorlatban. A saját példámon keresztül: eladó az alfa 156-osom 1999 évjárat és valós 235000 km van benne. Mindenki aki hívott sokallta.
Nem fogom tekergetni de nem is adom aprópénzért, amennyiért a visszatekert, de láthatóan sokkal rosszabb állapotban lévők vannak, néztem kereskedésekben és magánembereknél is ugyanilyen korúakat viszonyításképpen. Hiába volt gondosan karbantartva, hetente vaxolva, csak minőségi olajjal feltöltve, hiába az törésmentes, szép állapot, nem hiszik el és el sem jönnek megnézni. Az állapotának megfelelő árban adom, nem a km szerint, így is kb. ott van árban, mint a többi ilyen korú, csak azok jobbára "keveset futottak". Már ott tartok, hogy nem adom el. Céges autót kapok, ezért menne a háztól, de majd az asszony eljár vele.
Ha valaki nagyon jól akar járni és hisz a garázsban álló, csak hétvégenként használt, kevés km-el olcsón eladó autók legendájában, az meg is érdemli a visszatekert órájú roncsot.

acsa77 2011.07.09. 10:55:44

@Valencia: értem, hogy sok minden befolyásolja az árat. De hiába van szépen rendben tartva egy autó, és működik még minden 100%-osan. Sok km-nél és évnél nagyon közel vannak a nagyjavítások, ezért mindenképpen drámaian csökken az ár. Ráadásul egyfajta kamatköltség is "ösztönösen" beleépül az értékvesztésbe, mert a javítást nem lehet részletre venni. Pont ez is az oka annak, hogy a cégek boldogan fizetnek viszonylag magas tartós bérleti árat. Még Alfánál jobb hírű gyártók autója, mint pl. a Mercedesé is lenullázódik egy idő után: nem látjuk, de óriási arányban végzik 10 évesen bontóban, mert elöregszik pl. az elektronikai rendszer, a futómű stb., és már nem éri meg javítani. Látszólag szuper állapotban egyszerűen szétvágják az autót darabjaira. Volt erről cikk a Totalcaron is. Na, ennek a gazdasági "totálkár"-nak a kockázata is csökkenti az autód árát. Kérhetsz pár euróért eurotaxos árat, az elég reális - persze ettől lehet eltérés. De pl. csak akkor, ha erős használt importja miatt a regadó megnöveli a nyugati árat.

A modell sem éppen szerencsés: az autoscouton szinte az összes hasonló kocsi problémás és 1500-3000€ körül hirdetik Bastlerautoként. Egyvalaki adja most 5700-ért, látszólag panasz nélkül, de elég nyomasztó környezetben. Ha leviszem a km-et a keresőben, az arányok változatlanok maradnak...

Szerintem el kell fogadni, hogy ha problémamentes a kocsid egy darabig, és van igényed a használatra, akkor marad másodautó gazdasági totálkárig. Karcolás nélkül...

acsa77 2011.07.09. 13:04:30

@Valencia: És ne is tekintsd tragédiának, bármilyen újabb kisautót vennél helyette, nagyobb értékvesztésed lenne. (Gondolom, dízeled van.)
süti beállítások módosítása