Forza Motorsport 4

2011.02.28. 18:13

Eddig csak azt tudtuk, hogy készül, most azonban az első részletek is napvilágra kerültek a Forza Motorsport 4-ről. Az ősszel megjelenő, Xbox 360 exkluzív autószimulátor a jelek szerint minden eddiginél élethűbb vezetési élményt ígér, a fejlesztő Turn 10 Studios legalábbis nem sajnálta az időt (és a pénzt) az apróságokra.

Az elcsípett információk egy MSN Autos cikkben bukkantak fel, amely a készítők nyilatkozataira alapozza állításait.

A Turn 10 Studios ezúttal a Pirelli gumigyártóval együttműködve tesztelt az összes, a játékban szereplő valódi versenypályán, és rengeteg adatot gyűjtöttek a gumik és az autók viselkedéséről különböző versenykörülmények között. A cég szó szerint kibérelte több napra ezeket a pályákat, több terabyte-nyi kép- és videoanyagot rögzítettek a helyszínekről, és GPS segítségével mérték fel az összes aszfaltcsíkot széltében-hosszában. Az új módszernek köszönhetően nemcsak a pályák geometriája lett pontosabb, de az aszfalton lévő repedések, kisebb-nagyobb szintkülönbségek is modellezhetőek lettek a játékban, centiméteres pontossággal.

Nem sajnálták az energiát a járművekre sem. A Forza Motorsport sorozat mindig is kitűnt remek motorhangjaival, de most minden egyes autóhoz külön rögzítették a hangokat a beömlőknél, a motornál és a kipufogónál is. Ezek az egyedi hangok megfelelő keveréssel a lehető legélethűbb hanghatásokat hozhatják majd létre játék közben.

 

A harmadik, amire a fenti cikk kitér, a Kinect támogatás. A mozgásérzékelő egyik legérdekesebb felhasználása kétségkívül az interaktív "bemutatóterem" lesz, amelyben a (lehető legrészletesebben megjelenített) kocsikat "körbe lehet járni", a kezünkkel lehet kinyitni az ajtókat, a motorháztetőt, be lehet ülni és körbe lehet nézni az utastérben. (Lásd a fenti videót.)

Verseny közben is használható a Kinect "fejkövetésre", oldalra dőlve ugyanis megváltozik a nézőpont, így például kanyarokban jobban be lehet látni az utat.

Természetesen továbbra is inkább kontrolleres játék marad a Forza Motorsport 4, és a fizika fejlesztésével, valamint a versenypályák minden eddiginél pontosabb leképezésével az eddigi legrealisztikusabb szimulátor is lehet. Olyan részletekre, minthogy lesz-e a negyedik részben időjárás, napszakváltozás, valamint egyéb újdonságok, egyelőre sajnos várni kell. Reméljük, már nem sokáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapravalami.blog.hu/api/trackback/id/tr692698894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása