Teszthét 4.0

2010.05.20. 16:36

Folytatódik a teszthét, azonban ma a szimulátorról átváltok valóságra! :)

Részletek a tovább mögött!

Ugyanis ma a saját KIA cee'd SW-mről fogok írni egy rövid tesztet!

Cee'd KIA Fa ...

A névválasztás elég hülyére sikerült, így aposztróffal, viszont így többes jelentésű a szó, mert vagy ce + ed akkor ce = central europe (közép európa) + europian design (európai dizájn). Viszont ha simán ceed lenne akkor nagyon hasonlítana a seed-re, ami magot jelent avagy spermát!

Külső

A külső az európai dizájnolás ellenére elég japános, leginkább a kifutott Corollára emlékeztet, csak ez szebb. Elölről divatosan nagy, és magasra emelkedő lámpák, oldalról észrevenni azt amit a 407SW-ről A-osztályos Merciről loptak, és befejeződik egy szerintem szép farral, ahol visszaköszön egy kicsit a Volvo V50 formája.

Belső

Gyorsan megtalálható az ideális vezetési pozíció, nekem 5 perc alatt ment, és a térdem nem ver bele a középkonzolba! Sajnos az új autóknál már mindig beleér a térded a középkonzolba, itt pedig nem!

A műszerek könnyen leolvashatók, kristálytiszta logika alapján működik minden. Klímát állítani? Le se kell nézni, úgyis eltéveszthetetlen. A kormány ráadásul multifunkciós, így a rádióhoz se kell odanyúlni. A műszerfal sokak szerint igénytelen anyagokból van, én ezzel nem értek egyet, ugyanis az új Golfnak is keményebb a műszerfalán a műanyag, mint ennek. És, hogy az ajtón nincs szövetkárpit? Minek? Mivel jobb az a kéttenyérnyi? Így sokkal könnyebb takarítani is. Pluszpontot érdemel még, hogy odafigyel az autó ránk, tehát mindennek van helye az autóban, és még USB csatlakozó is van!

Magam mögé beülve jön a meglepődés, ugyanis 2650mm-es a tengelytáv, ami a kategóriában a legnagyobb második legnagyobb, azonban az 1-es BMW hátssókerékhajtású, így kell neki a hely a difinek.

Csomagtartóban meg csak az Octavia nagyobb, de még így is 534 literes, sőt; ledöntve pedig a kategória legnagyobb csomagtere az övé. Vannak még apró rekeszek a csomagtér alatt, és hát, ööö... A nagyobb rekeszben elférnek a KRESZ cuccok, viszont a kisebbe én eddig csak egy kis seprőt raktam. Meg még lehúzófül is van hozzá az alacsonyabbaknak.

Mennyünk is már vele!

Kulcs bedug, minden elcsendesül, és:

Hangja abszolút semmi, simán lehet azt hinni, hogy nem is jár a motor. Ehhez hozzájárul az is, hogy semmi remegés sincs benne.

Elinduláskor először van egy kis riadalom, hisz' a 137 NM 5000-nél van, a 109 LE meg 6200-nál, viszont ha nagyobb gázzal indulsz akkor nem fulladsz le. És utána már minden jó. 3000-ig elporoszkál, és itt elváltva hihetetlenül alacsony fogyasztást érhetsz el. Viszont ha 4000 fölé pörgeted akkor "teljesen rendesen megy", sőt, szinte már-már sportosan. Természetesen 1.4-es mivoltához képest. Viszont 1.6-os Astrák, Golfok, Focusok alázhatóak vele ha akarjuk. A fogyasztás városban erősen forgalomfüggő, 8-9 liter átlagban, viszont ha ügyes vagy felviheted 12-őre is! Országúton a rekordom 5,7 liter! De még ha nem tojással a pedál alatt megyek akkor is 6,3! Átlagban 7,1 liter környékén el lehet vele járni. Télen a hidegen járatás + ülésfűtés + szélvédőfűtés + hátsóablakfűtés miatt, nyáron meg a klíma miatt ragaszkodik a 7,1-hez. Az ülésfűtéshez pedig egy gondolat. Mindenki vegyen a kocsijába, vagy csináltasson utólag! Megéri! Mert ugyan 5 kilométer alatt teljesen bemelegszik, azonban addig ott az ülésfűtés, ami egész hihetetlenül jó! Hátfájósoknak különösen ajánlott!

Futóművek tekintetében alapból van a kényelmes, meg van a sportos. Ez a sportos. Kanyarokban ugyan nagyon jó, sőt az egyik - ha nem a legjobb a kategóriában, azonban irtózatosan kemény! Ha lenne fogtömésem tuti kiesne! Viszont ennek az egyértelmű előnye, hogy múltkor egy veszélyhelyzet elhárítása közben tökéletesen működött.

A veszélyhelyzet abból állt, hogy mentem kábé 80-al, jött egy balos kanyar, viszont nehezítés is volt, ugyanis jobbról  valaki széles bringával szállította a vasat, szóval szűkebbre vettem az ívet, mire jött szembe egy Wartburg. Arcára kiült a döbbenet, de én csak kormány jobbra ki, kicsit megcsípjük a murvát, majd röhögve folytatjuk tovább az utunk.

 

És még a váltó is jó, a kormány eléggé elnehezedik a sebbeség növekedésével, a fék nagyon jó.

Értékelés

4,3 millió forintért ilyen autót kapni a konkurenciától lehetetlen. Golf Variant 5 millión felül van, egy olyan 1.6-os motorral ami gyengébb, mint ez az 1.4-es, az Astra szintén és a Focus kevesebb extrával 4,5 milla. Plusz kereken 4 millióért vettem! Csak összehasonlításként, egy alap fapados 1.4-es 80 lovas 3ajtós Golf kerül 4,6-ba!

És rengeteg extra van benne. A teljesség igénye nélkül: 4 el. abl. ami automata fel és le; 4 irányban állítható kormány, ülésfűtés, automata klíma, USB csati, 6 hangszórós MP3-mas CD rádió, könyöktámasz, 6 légzsák alapáron, 5 csillagos törés tesz, ABS, EBD, ködlámpa, fedkomp, hidrofób ablak, elektromosan behajtható tükör, fűthető szélvédő stb...

És 109 lóerőt, klímát, 2 elektromos ablakot, 6 légzsákot ABS-t EBD-t már 3,5 millióért is kapunk! És még ott van a 7 év garancia. Nem értem, hogy csinálják.

A gyorsulást hegynek felfele vettem fel, ezért ittvan egy másik is!

 

További képek a kocsiról: http://picasaweb.google.hu/Danesszka/KiaCeeD#

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapravalami.blog.hu/api/trackback/id/tr802018398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása